Adoptujte zvíře
14. 11. 2011
Zoo Praha spustila tradiční předvánoční kampaň
Pražská zoo chová 687 druhů zvířat, z nichž 91 nemělo k 1. listopadu 2011 žádného sponzora či adoptivního rodiče. Jako již tradičně proto spustila reklamní kampaň, která prezentuje vybrané „sirotky“ na stovce billboardových a padesátce citylightových plochách.
„Kampaň Adoptujte zvíře běží již šestým rokem, letos je však nově obohacena o interaktivní prvek,“ vysvětluje Vít Kahle, vedoucí odd.marketingu a PR. „Citylighty jsou opatřeny tzv. QR kódem, jehož pomocí mohou lidé snadno a rychle zvíře z plakátu adoptovat. Stačí jen sejmout kód čtečkou v mobilním telefonu - automaticky budete přesměrováni na adopční formulář.“
Zoo Praha zajišťuje tuto kampaň sama stylem in-house, fotografie Tomáše Adamce, na kterých jsou zachyceni sitatunga, dracéna guyanská, ibis rudý a lemur bělohlavý, graficky upravil Vladimír Veselý. Billboardy a cityligty budou k vidění v ulicích Prahy až do konce prosince.
V minulých letech slavila kampaň velké úspěchy. V roce 2009 přispělo díky ní celkově 1.542 sponzorů, z toho 957 nových a 585 stávajících, kteří prodloužili smlouvu o další rok. Z 90 sirotků nezbyl ani jeden. V roce 2010 bylo v součtu vybráno více peněz – z kampaně utržila Zoo Praha na podporu chovu vybraných zvířat 3.291.118 Kč (tj. o 318 742 Kč více než v roce 2009).
Zvířecí druhy v Zoo Praha mohou lidé adoptovat nebo sponzorovat. Sponzorovat lze libovolné zvíře ze seznamu na webu zoo, a to libovolnou částkou od 100 Kč. Adoptovat zvíře lze uzavřením roční adopční smlouvy v částkách 1.000 Kč - 50.000 Kč (u každého druhu je určena přesná výše, která orientačně koresponduje s provozně ekonomickou náročností chovu toho kterého druhu). Odměnou adoptivním rodičům je kromě cedulky se jménem u výběhu daného druhu také certifikát o adopci, fotografie svěřence, volná rodinná vstupenka do zoo, pozvání na významné společenské akce a celoroční předplatné časopisu Trojský koník.