Zoo Praha

E-vstupenka
Menu

Opovážlivec

Miroslav Bobek  |  02. 01. 2013


Budou to tři roky, co jsem nastoupil do Zoo Praha, která v té době spolu s pražskými divadly, botanickou zahradou a několika dalšími podniky patřila pod Odbor kultury magistrátu. Shodou okolností téměř současně převzal funkci nový radní pro kulturu a vzápětí uspořádal seznamovací setkání se všemi řediteli celého toho konglomerátu příspěvkových organizací. Divadelní ředitelé na něm jeden po druhém představovali své scény a jako by to bylo podle nějakého předpisu, zvali pana radního na nejbližší premiéru. Mnozí, poznamenáni divadelním prostředím, sehráli hotové etudy; jako by se nenacházeli v zasedačce, nýbrž na prknech, jež znamenají svět.

Když se celé kolečko chýlilo ke konci, došla řada na postaršího hubeného ředitele upjatého v tmavém obleku.

„Já, na rozdíl od všech kolegů, vás nikam zvát nebudu,“ začal svou řeč a celé auditorium zatajilo dech. Co to má – proboha – znamenat!? Nějaký protest související s výší dotací? Zkouška nového radního? Pominutí se na rozumu?

„Každá naše premiéra je totiž současně derniérou,“ pokračoval ten opovážlivec. „Jsme divadlem jednoho herce – a ten vždy účinkuje pouze jedinkrát. Nepřeji vám, abyste se účastnil našeho představení, a to ani jako divák, natožpak účinkující.“

Teprve po tomto úvodu uvedl své jméno a funkci. Byl to ředitel pražských krematorií.

 

Psáno pro Deníky VLP


Na izolaci a charakterizaci pederinu prý bylo v 80. letech minulého století třeba nasbírat 25 milionů drabčíků Paederus fuscipes. Dnes je již možné tento jed syntetizovat v laboratoři. Foto Dragiša Savić

Letošní Návrat divokých koní jako by pronásledovalo deset ran egyptských. Jedna z nich postihla v kazašské stepi tři mé kolegy.

Foto: Ami Vitale

Tři snímky zachycují tři klíčové události letošního Návratu divokých koní. Pořídili je americká fotografka Ami Vitale, můj kolega ze zoo Oliver Le Que a já.