Dolly Buster v Křesle pro hosta

Pohledem ředitele

Miroslav Bobek  |  17. 03. 2011


Na maturitním plese, kterého jsem se nedávno zúčastnil, se tančilo i na melodie osmdesátých let. Byl jsem v tu chvíli u našeho stolu jediný, kdo je zažil, a nevím proč, vybavil se mi patrně nejstrašnější zážitek z té doby: pořad Křeslo pro hosta.

Papírové kulisy Československé televize, přepychové křeslo se zasloužilým hostem, moudře přikyvující publikum složené z komparzistů a servilně se tážící moderátorka: „A ještě nám, prosím, soudruhu inženýre (profesore, předsedo) řekněte, jaké je vaše životní krédo?“ Po této otázce obvykle následovaly neskutečné kydy plné patosu, které v podkritickém množství byly zábavné a v nadkritickém smrtící.

Shodou okolností v pokročilejší hodině se mi na plese dostal do ruky časopis maturující třídy, kde studenti rovněž uváděli svá životní kréda. Pojali je řekněme… životněji. Dovolím si citovat, přičemž za krédem vždy uvedu, kdo je vzorem dotyčného:

Hlavně na vše s úsměvem a blond hlavou! – Bobek (ten od Boba).

Dělej, jinak nebude Bugatti! (míněn Veyron za 35 milionů) – Bill Gates, Mark Zuckerberg.

Já to zapomněla! – Babička.

Občas to chce vypadnout z kolotoče a dělat něco ulítlého. – Severus Snape.

Pane, tyhle maturanty s jejich krédy posadit do Křesla pro hosta! A nejlíp do původních kulis před zaplacené publikum a s původní moderátorkou (musela by si ovšem ponechat svou servilitu i trvalou). To by bylo!

Pilotní díl bych navrhoval udělat se slečnou Monikou. Ta uvedla:

Život je bahno a chodit v něm umí jen svině. Mým životním vzorem je: Dolly Buster.

 

 

Psáno pro pražskou mutaci týdeníku Sedmička 


Zeta II oddělená do malé ohrady na snímku z konce května. Foto: Kristýna Čechlovská, Zoo Praha

Prvním koněm Převalského, který se po stovkách let dotknul Zlaté stepi ve středním Kazachstánu, se loni v červnu stala klisna Zeta II. Narodila na jaře 2021 v Dolním Dobřejově a jméno dostala po slavné klisně narozené tamtéž v...

Palmový salon na dobové pohlednici z italského hotelu Florence. Foto: Miroslav Bobek, Zoo Praha

Ta stará pohlednice mi evokuje dobu sklonku 19. a počátku 20. století, kdy pro společenskou smetánku vznikaly na obou stranách Atlantiku přepychové hotely a kdy ho brázdily stále větší parníky. Nejlepšími příklady mohou být...




Přihlášení k newsletteru