Adopční kampaň podpořila zájem o zvířecí sirotky

Ostatní články

Jana Jirátová  |  06. 02. 2014


Pražská zoo zveřejnila výsledky již tradiční kampaně na podporu adopcí zvířat - v adoptivním rodičovství se v loňském roce rozhodlo pokračovat historicky nejvíce lidí a na chov zvířat se díky tomu podařilo získat téměř 3,5 miliony korun.

Psoun prériový – nejoblíbenější zvíře v rámci adopcí, foto: Tomáš Adamec, Zoo Praha Psoun prériový – nejoblíbenější zvíře v rámci adopcí, foto: Tomáš Adamec, Zoo Praha

Kampaň pražské zoo s názvem Adoptujte mě se objevila v ulicích Prahy na počátku listopadu. Její tváří se stali chápan středoamerický, zoborožec rýhozobý, lori balijský a bičovec pestrý. Kombinace zajímavých zvířecích osobností a grafiky s vánoční tematikou přiměla 1013 nových adoptivních rodičů k podpoře sirotků ze Zoo Praha.

„Ze srovnání za posledních 5 let vyplývá, že výsledná čísla bezmála kopírují rekordní rok 2012, kdy jsme v rámci adopční kampaně získali dosud nejvíce příspěvků od největšího množství dárců. V jednom ukazateli – v počtu obnovených adopcí – jsme však ještě překonali rok 2012: 772 adoptivních rodičů prodloužilo smlouvu o další rok, což vypovídá o vysoké loajalitě a spokojenosti našich dárců s projektem adopcí,“ uvádí Vít Kahle, vedoucí oddělení marketingu. „Vybrané příspěvky od všech loňských činí 3 371 711 korun.  Všem sponzorům a adoptivním rodičům mnohokrát děkujeme za jejich podporu a přízeň,“ dodává.

Vizuál kampaně Adoptujte mě - kreativa a dramaturgie kampaně: Miroslav Bobek, Vít Kahle, Štěpán Kotrba, fotografie: Tomáš Adamec, grafika: Tomáš Duchek

Pražská zoo nově motivovala k adopcím také soutěží o zájezd do Keni pro dvě osoby od cestovní kanceláře ČEDOK. Ten získala paní Radka Kučerová z Prahy 5, která nejlépe odpověděla na tři tipovací otázky týkající se koní Převalského a projektu Návrat divokých koní.

Adopce zvířat je již tradičním a oblíbeným produktem pražské zoo. Adoptivní rodič se stává členem širokého klubu přátel zoo, je zván na významné společenské akce - např. na slavnostní zahájení nové sezóny na jaře, na výroční slavnost v září či na setkání sponzorů na podzim. Lidé pořizují adopci „sirotků“ ze Zoo Praha jako dárek k Vánocům nebo k narozeninám svých blízkých.

Celkem mají zvířata v pražské zoo 2517 adoptivních rodičů. Nejoblíbenější v tomto ohledu je psoun prériový, kterého si adoptovalo 114 lidí. V závěsu se objevují vakoveverka létavá, komba ušatá, outloň váhavý a levhart obláčkový.

Vizuály kampaně Adoptujte mě - kreativa a dramaturgie kampaně: Miroslav Bobek, Vít Kahle, Štěpán Kotrba, fotografie: Tomáš Adamec, grafika: Tomáš Duchek


Orangutan sumaterský. Foto Oliver Le Que, Zoo Praha

Hlavní sezóna Zoo Praha je oficiálně zahájena a spolu s ní se množí dotazy veřejnosti: Kdy je nejlepší do zoo vyrazit? Jak se vyhnout frontě u pokladny? Dají se využít nějaké slevy? Na tyto i na další otázky proto odpovídáme v...

Kámen s petroglyfy v oblasti Velká Gobi B. Foto: Miroslav Bobek, Zoo Praha

Kámen umístěný v expozici Gobi vedle výběhu koní Převalského je vyzdobený petroglyfy znázorňujícími kozorožce a další tvory či objekty. Jde o repliku skutečného kamene z Mongolska, který v roce 2022 objevil ředitel pražské zoo...




Přihlášení k newsletteru