Adopční kampaň podpořila zájem o zvířecí sirotky

Ostatní články

Jana Jirátová  |  06. 02. 2014


Pražská zoo zveřejnila výsledky již tradiční kampaně na podporu adopcí zvířat - v adoptivním rodičovství se v loňském roce rozhodlo pokračovat historicky nejvíce lidí a na chov zvířat se díky tomu podařilo získat téměř 3,5 miliony korun.

Psoun prériový – nejoblíbenější zvíře v rámci adopcí, foto: Tomáš Adamec, Zoo Praha Psoun prériový – nejoblíbenější zvíře v rámci adopcí, foto: Tomáš Adamec, Zoo Praha

Kampaň pražské zoo s názvem Adoptujte mě se objevila v ulicích Prahy na počátku listopadu. Její tváří se stali chápan středoamerický, zoborožec rýhozobý, lori balijský a bičovec pestrý. Kombinace zajímavých zvířecích osobností a grafiky s vánoční tematikou přiměla 1013 nových adoptivních rodičů k podpoře sirotků ze Zoo Praha.

„Ze srovnání za posledních 5 let vyplývá, že výsledná čísla bezmála kopírují rekordní rok 2012, kdy jsme v rámci adopční kampaně získali dosud nejvíce příspěvků od největšího množství dárců. V jednom ukazateli – v počtu obnovených adopcí – jsme však ještě překonali rok 2012: 772 adoptivních rodičů prodloužilo smlouvu o další rok, což vypovídá o vysoké loajalitě a spokojenosti našich dárců s projektem adopcí,“ uvádí Vít Kahle, vedoucí oddělení marketingu. „Vybrané příspěvky od všech loňských činí 3 371 711 korun.  Všem sponzorům a adoptivním rodičům mnohokrát děkujeme za jejich podporu a přízeň,“ dodává.

Vizuál kampaně Adoptujte mě - kreativa a dramaturgie kampaně: Miroslav Bobek, Vít Kahle, Štěpán Kotrba, fotografie: Tomáš Adamec, grafika: Tomáš DuchekVizuál kampaně Adoptujte mě - kreativa a dramaturgie kampaně: Miroslav Bobek, Vít Kahle, Štěpán Kotrba, fotografie: Tomáš Adamec, grafika: Tomáš Duchek

Pražská zoo nově motivovala k adopcím také soutěží o zájezd do Keni pro dvě osoby od cestovní kanceláře ČEDOK. Ten získala paní Radka Kučerová z Prahy 5, která nejlépe odpověděla na tři tipovací otázky týkající se koní Převalského a projektu Návrat divokých koní.

Adopce zvířat je již tradičním a oblíbeným produktem pražské zoo. Adoptivní rodič se stává členem širokého klubu přátel zoo, je zván na významné společenské akce - např. na slavnostní zahájení nové sezóny na jaře, na výroční slavnost v září či na setkání sponzorů na podzim. Lidé pořizují adopci „sirotků“ ze Zoo Praha jako dárek k Vánocům nebo k narozeninám svých blízkých.

Celkem mají zvířata v pražské zoo 2517 adoptivních rodičů. Nejoblíbenější v tomto ohledu je psoun prériový, kterého si adoptovalo 114 lidí. V závěsu se objevují vakoveverka létavá, komba ušatá, outloň váhavý a levhart obláčkový.

Vizuály kampaně Adoptujte mě - kreativa a dramaturgie kampaně: Miroslav Bobek, Vít Kahle, Štěpán Kotrba, fotografie: Tomáš Adamec, grafika: Tomáš DuchekVizuály kampaně Adoptujte mě - kreativa a dramaturgie kampaně: Miroslav Bobek, Vít Kahle, Štěpán Kotrba, fotografie: Tomáš Adamec, grafika: Tomáš Duchek


Jedním z významných in-situ projektů Zoo Praha je reintrodukce supů mrchožravých na Balkán. Projekt zaměřený na zvýšení volně žijící populace tohoto ohroženého (na Balkáně dokonce kriticky) druhu probíhá ve spolupráci BSPB (BirdLife Bulgaria), ochranářské organizace Green Balkans, VCF (Vulture Conservation Foundation) a Evropské asociace zoologických zahrad a akvárií (EAZA). Foto: Lenka Pastorčáková, Zoo Praha.

S cílem přispět k lepšímu informování veřejnosti o ohrožených druzích a jejich ochraně je letošní ročník soutěže Czech Nature Photo rozšířen o novou kategorii, kterou zaštiťuje Zoo Praha. Stejně jako u ostatních kategorií...

Zoo Praha se zapojila do unikátní kampaně Ukradená divočina! Fotografie v areálu zoo upozorňují mj. na otravy dravců karbofuranem nebo na suvenýry ze zvířat i zabíjení tygrů pro tradiční asijskou medicínu.




Přihlášení k newsletteru



ZOOPRAHA.CZ

Návštěvní kniha

Kontakt

  • Zoologická zahrada hl. m. Prahy
    U Trojského zámku 120/3
    171 00 Praha 7

    Tel.: +420 296 112 230
    Datová schránka ID: es6fem5
    e-mail: pr@zoopraha.cz

Press

Reklama a marketing

Partneři Zoo Praha

Ostatní