Nové logo: Hledání nekončí

Ostatní články

24. 03. 2011


Vedení pražské zoo rozhodlo, že na základě doporučení poroty neobsadí první místa ve veřejné soutěži na nový logotyp Zoo Praha.

Ve středu 23. března 2011 v odpoledních hodinách se sešla porota soutěže, aby posoudila dopracované verze pěti návrhů, které postoupily do 2. kola.

„Rozhodli jsme se, že 1. - 3. místo v soutěži neobsadíme. Zoo Praha nebude žádný z těchto logotypů používat,“ zněl závěr hodnocení poroty z úst ředitele zoo Miroslava Bobka. „Ani s jedním z návrhů bohužel nejsem spokojen a ztotožněn do té míry, abych jej Zoo Praha přisoudil na dalších deset nebo spíš dvacet let,“ podotkl.

Porota hodnotila všechny návrhy ve 2. kole na podobné úrovni a přiznala každému z pěti předkladatelů v souladu se soutěžními podmínkami odměnu 10.000 Kč. Vedení Zoo Praha pak doporučila přímé oslovení některého renomovaného možného zhotovitele nového logotypu.

Veřejnou soutěž vypsala Zoologická zahrada hl. m. Prahy v lednu 2011. Své práce přihlásilo 233 autorů, z nichž každý mohl předložit až 3 návrhy (1 s motivem koně Převalského). Všechny došlé práce jsou vystaveny na ochozu Pavilonu velkých savců v Zoo Praha.


Orangutan sumaterský. Foto Oliver Le Que, Zoo Praha

Hlavní sezóna Zoo Praha je oficiálně zahájena a spolu s ní se množí dotazy veřejnosti: Kdy je nejlepší do zoo vyrazit? Jak se vyhnout frontě u pokladny? Dají se využít nějaké slevy? Na tyto i na další otázky proto odpovídáme v...

Kámen s petroglyfy v oblasti Velká Gobi B. Foto: Miroslav Bobek, Zoo Praha

Kámen umístěný v expozici Gobi vedle výběhu koní Převalského je vyzdobený petroglyfy znázorňujícími kozorožce a další tvory či objekty. Jde o repliku skutečného kamene z Mongolska, který v roce 2022 objevil ředitel pražské zoo...




Přihlášení k newsletteru