Zoo Praha a Krajanka pomáhají chránit ohrožené druhy

Ostatní články

Lubor Mach  |  17. 01. 2018


Zoo Praha se dlouhodobě zasluhuje o ochranu ohrožených druhů na mnoha místech světa. Nyní je bude chránit i s podporou společnosti ALIMPEX FOOD, a. s., která se rozhodla podpořit in situ projekty pražské zoo pomocí nového produktu – dezertu pro děti Krajanka ZOO, který se na pultech obchodních řetězců objeví v lednu tohoto roku.

Nová řada smetanových, čokoládových a vanilkových pochoutek pro děti bude prodávána ve třech designech. Foto: Ondřej Kroutil, Zoo Praha Nová řada smetanových, čokoládových a vanilkových pochoutek pro děti bude prodávána ve třech designech. Foto: Ondřej Kroutil, Zoo Praha

Nová řada smetanových, čokoládových a vanilkových pochoutek pro děti bude prodávána ve třech designech. Ty vycházejí z druhů zvířat, která Zoo Praha dlouhodobě chrání v oblastech jejich přirozeného výskytu (tzv. ochrana in situ). Na obalech dezertu jsou graficky zpracováni hrdinové tří z nich - kůň Převalského, gorila nížinná, nebo gaviál indický. 

Z každého prodaného kelímku věnuje společnost ALIMPEX FOOD, a. s. 0,10 Kč na podporu ochrany přirozeného domova příslušného druhu. „Krajanka ZOO nejenže přispívá na tři naše významné projekty - návrat koní Převalského do Vnitřní Asie, ochranu gaviálů na indické řece Čambal a pomoc gorilám i dalším ohroženým druhům ve střední Africe, ale také přispívá k informování české veřejnosti, zejména dětí. To je opravdu skvělé a současně jedinečné spojení. Jsme společnosti ALIMPEX velice vděčni a věříme, že Krajanka ZOO bude na trhu úspěšná,“ oceňuje spolupráci ředitel Zoo Praha Miroslav Bobek.

V produktech Krajanka ZOO navíc konzumenty určitě potěší snížené množství cukru, než je v tomto segmentu obvyklé. Jsou proto vhodné i pro děti, kterým se zajisté budou líbit nejen obrázky na obalu, ale zároveň si pochutnají na zdravější verzi svačiny či snídaně.

Veškeré reklamní materiály, včetně krátkých edukativních videí, byly předem pečlivě konzultovány s odborníky ze Zoo Praha. Tato videa jsou pojata zábavnou formou a vyprávějí o třech zobrazených zvířatech.

Příznivci Zoo Praha mohou její projekty podpořit také pomocí sbírkového konta „Pomáháme jim přežít“ s číslem 43-6804660247/0100, nebo prostřednictvím příspěvků z DMS. Cena jednorázové DMS je 30, 60 nebo 90 Kč, na projekt pak putuje částka 29, 59 nebo 89 Kč. Zájemci mohou využít také variantu trvalého příkazu (každý měsíc se zvolená částka automaticky zašle na konto Zoo Praha), a to na všechny uvedené částky. Tvar SMS zprávy je DMS OHROZENEDRUHY XX (XX = zvolená částka) a zasílá se na číslo 87 777.

Děkujeme, že nám pomáháte pomáhat!

Tiskové konference v Zoo Praha se zúčastnili Martin Kincl, marketingový ředitel ALIMPEX FOOD, a. s., Miroslav Bobek, ředitel Zoo Praha a Vít Kahle, odborný poradce pro marketing a PR Zoo Praha. Foto: Ondřej Kroutil, Zoo Praha


O Zoo Praha

Pražská zoologická zahrada je nejnavštěvovanější zoo v České republice. Jen za loňský rok do ní zavítalo přes 1,4 milionu návštěvníků. Celková rozloha Zoo Praha je 58 ha a na této ploše se nachází 12 pavilonů a přes 150 expozic. K 31. 12. 2017 v nich žilo 685 různých druhů ptáků, savců, plazů, ryb a paryb, obojživelníků, ale i zástupců z řad bezobratlých. Celkem je to přes 5 017 zvířat. Zoo Praha se také intenzivně mnoho let věnuje ochraně ohrožených druhů zvířat přímo v místě jejich přirozeného výskytu. Mezi nejznámější její in situ projekty patří Návrat divokých koní (návrat koně Převalského do Mongolska), Toulavý autobus (ochrana goril nížinných v Africe) a záchrana gaviála indického v Indii. Další informace o Zoo Praha naleznete na webu www.zoopraha.cz a sociálních sítích (Facebook, Twitter, Instagram).


O společnosti ALIMPEX FOOD

ALIMPEX FOOD a.s. je společností zabývající se zejména velkoobchodem a distribucí čerstvých, mražených a nechlazených potravin. Od roku 2000 zahrnula firmy do svých aktivit logistické a distribuční služby. Tyto aktivity prošly rychlým vývojem, jak z hlediska sortimentu, tak i obratu a katalogová nabídka obsahuje více než 6500 položek výrobků. Společnost na trh dodává výrobky českých mlékáren, ale i vlastní značky – Balsýr, Blaník, Dr. Halíř, Jihočeská zelenina a.s., Krajanka, Krajanka mléčné, Krajánek, Milkin, Pâté du Chef a Pivrnec. Dále pak značky, které na trhu výhradně zastupuje, jako například EISKAFEE, Elinas neboPhiladelpiia.

Z každého prodaného kelímku dezertu Krajanka ZOO věnuje společnost ALIMPEX FOOD, a. s. 0,10 Kč na podporu ochrany přirozeného domova příslušného druhu. Foto: Marián Polák

 


Orangutan sumaterský. Foto Oliver Le Que, Zoo Praha

Hlavní sezóna Zoo Praha je oficiálně zahájena a spolu s ní se množí dotazy veřejnosti: Kdy je nejlepší do zoo vyrazit? Jak se vyhnout frontě u pokladny? Dají se využít nějaké slevy? Na tyto i na další otázky proto odpovídáme v...

Kámen s petroglyfy v oblasti Velká Gobi B. Foto: Miroslav Bobek, Zoo Praha

Kámen umístěný v expozici Gobi vedle výběhu koní Převalského je vyzdobený petroglyfy znázorňujícími kozorožce a další tvory či objekty. Jde o repliku skutečného kamene z Mongolska, který v roce 2022 objevil ředitel pražské zoo...




Přihlášení k newsletteru