Jméno pro hrocha

Novinky u zvířat

03. 08. 2011


Vyberte jméno pro hrošího samečka!

Sameček hrocha obojživelného se narodil 8. června a okamžitě se zařadil k nejpopulárnějším mláďatům v Zoo Praha. Nyní má veřejnost možnost zapojit se do výběru jeho jména: návrhy je možné zasílat do pátku 12. srpna 2011 prostřednictvím internetové stránky www.blesk.cz. Autor vítězného návrhu si navíc odnese zajímavé ceny. Společnost Ipodec se rozhodla umožnit vítězi strávit den na popelářském voze obsluhujícím Zoo Praha. Zahradu si tak užije z nového úhlu pohledu, podobně jako další místa Prahy. Od Zoo Praha pak autor vítězného jména získá roční vstupenku do zoo.

 „Z navržených jmen nejprve vybereme deset nejhezčích a nejvhodnějších. Ta zveřejníme v pondělí 15. srpna a čtenáři pak budou moci tipovat, které z nich nakonec zvítězí. Samozřejmě tímto hlasováním mohou ovlivnit i náš konečný výběr. Jméno oznámíme při křtu mláděte v neděli 21. srpna. Jeho kmotry budou Marek Eben a rovněž představitel společnosti Ipodec, pan Karel Vančura,“ doplnil Miroslav Bobek, ředitel Zoo Praha.

Mládě je již druhým synem známého samce Slávka a samice Marušky. Přestože chov hrochů obojživelných v Zoo Praha začal už roku 1933, prvního mláděte se návštěvníci dočkali až v roce 1978. I dnes je každý odchov považován za významný chovatelský úspěch.


Pohled do tváře mláděte narozeného 20. září v Rezervaci Dja v Zoo Praha. Jako většina zástupců svého rodu mají i guerézy pláštíkové zakrnělý palec, což těmto stromovým primátům usnadňuje pohyb ve větvích. Foto Petr Hamerník, Zoo Praha

V Zoo Praha se narodilo mládě guerézy pláštíkové. Jde o první přírůstek těchto afrických opic v pavilonu Rezervace Dja. Současně je prvním pražským mládětem vzácnějšího kikuyunského poddruhu, který zoo chová od počátku...

V latině je kapybara „vodním prasetem“. Foto Petr Hamerník, Zoo Praha

V Zoo Praha přišla ve čtvrtek 18. září na svět mláďata jednoho z nejatraktivnějších druhů zvířat současnosti – kapybary. Největší hlodavec planety si v posledních letech získal mimořádnou popularitu zejména na sociálních...




Přihlášení k newsletteru