Výsledky veřejného výzkumu v Zoo Praha

Novinky u zvířat

04. 04. 2007


Od února 2006 do ledna 2007 proběhl v pražské zoo návštěvnický výzkum

Hlavním cílem tohoto šetření, realizovaného společností IBRS metodou osobního dotazování u východu ze zoo, bylo zjistit profil návštěvníka a způsob jeho dopravy do zoo, dále parametry týkající se spokojenosti návštěvníků, četnosti návštěv, délky jedné návštěvy a oblíbenosti jednotlivých pavilonů a expozic zoo, působení a hodnocení reklamy.

 

Dotazování proběhlo v 6 vlnách v různých ročních obdobích, celkově bylo osloveno 5.760 respondentů.

V této tiskové zprávě uvádíme jen základní přehled zajímavých výsledků, podrobnější materiál naleznete v rubrice EXKLUZIVNĚ.

 

  1. struktura návštěvníků a způsob dopravy:

-         z celkového počtu je 89% Čechů a 11% cizinců

-         více naž polovina návštěvníků je z Prahy, 1/5 pak ze středočeského kraje, nejčastěji Praha-západ, Kladno, Mělník

-         nižší podíl Pražanů je o letních prázdninách, kdy do zoo jezdí častěji zahraniční i tuzemští turisté

-         ze zahraničních turistů jich je nejvíce z Německa, Ruska a zemí bývalého Sovětského svazu

-         automobilem se dopravuje do zoo 57%, MHD 34%, pěšky ze Stromovky 3%, pěšky z Bohnic další 3%, parníkem 2%, turistickým autobusem 2% a na kole 1% respondentů

 

  1. Důvody návštěvy zoo

-         celkově uvádí respondnenti spontánně jako důvod návštěvy zvířata (27%), děti (25%), výlet (17%); na rande chodí do zoo 2% respondentů

-         z hlediska důležitosti důvodů jsou na prvním místě hezké počasí a děti, nejméně důležité jsou akce pořádané v zoo

 

  1. Četnost návštěv, délka návštěvy

-         průměrně navštíví respondnenti Zoo Praha 1,8x ročně, vyšší četnost je u návštěvníků, kteří byli v zoo na podzim a v zimě

-         návštěvníci tráví v zoo v průměru 3,7 hodiny

-         nejvíce času věnovali návštěvníci pavilonu Indonéská džungle a pavilonu goril, tato dvě místa zároveň považují za nejatraktivnější z celé zoo; za nejméně zajímavé považují respondenti ptačí expozice

 

  1. Spokojenost návštěvníků, co postrádají

-         ve všech sledovaných obdobích byla vysoká míra spokojenosti

-         nejvíce byli respondnenti spokojeni s péčí o zvířata a areál zoo

-         kritickým parametrem spokojenosti byla cena vstupného

-         nižší míra spokojenosti je také s gastronomickými službami a akcemi pořádanými v Zoo Praha

-         1/3 dotázaných uvedla, že jim v zoo něco chybí – nejčastěji konkrétní druhy zvířat – nejvíce krokodýli (6%), nosorožci (3%), hnědí medvědi (2%), šimpanzi (2%)

-         k nejčastějším návrhům na zlepšení patří větší výběhy a lepší gastronomické služby, v zimním období se objevily často návrhy na vylepšení pavilonu slonů

 

  1. Znalost a hodnocení reklamy na Zoo Praha

-         reklamu na pražskou zoo zaznamenalo 3/5 respondentů, nejvíce je oslovil motiv s gorilím mládětem Mojou (35%)

-         k návštěvě zoo reklama motivovala třetinu těch, kteří zaznamenal nějakou reklamu na zoo

-         téměř všichni respondnenti hodnotili reklamu jako atraktivní a srozumitelnou

 

 

 

 

 





V latině je kapybara „vodním prasetem“. Foto Petr Hamerník, Zoo Praha

V Zoo Praha včera přišla na svět mláďata jednoho z nejatraktivnějších druhů zvířat současnosti – kapybary. Největší hlodavec planety si v posledních letech získal mimořádnou popularitu zejména na sociálních sítích. Hned...

Mládě zoborožce běloocasého ve voliéře mezi Pavilonem tučňáků a Darwinovým kráterem. Tento druh je jedním z jedenácti endemických zoborožců z Filipín. V Evropě jej chová pouhých šest zoo. Foto Petr Hamerník, Zoo Praha

V Zoo Praha lze vidět dvě mláďata zoborožce běloocasého. Jde o první odchov tohoto filipínského endemita v českých zoologických zahradách a především první evropský odchov tohoto druhu ve druhé generaci. To dává příslib pro...




Přihlášení k newsletteru