Zoo Praha

E-vstupenka
Menu

Reklamní kampaně 2007

02. 08. 2008


Pokračovala spolupráce s výtvarníkem Vladimírem Veselým, který se již dříve podílel na grafické úpravě časopisu Trojský koník a v roce 2006 graficky ztvárnil reklamní fotografickou kampaň na billboardech a citylightech.
 
Komunikace a reklama Zoo Praha se zaměřuje na několik hlavních cílů:
- na zajištění vysoké návštěvnosti po celý rok i mimo hlavní sezonu;
- na propagaci nově otevíraných expozic;
- na propagaci chovatelských úspěchů zoo (nová mláďata, úspěchy gorilího chovu);
- na propagaci programových a kulturních akcí v zoo.
 
V létě 2007 byla realizována nevšedně pojatá reklamní kampaň na zastávkách MHD ve spolupráci se společností JCDecaux. Kromě klasických plakátů citylight, jejichž pronájem byl domluven na bázi nekomerčních cen, byla na vybraných zastávkách v centru Prahy instalována obrazovka s filmovými záběry goril a zvuky zvířat, zastávky byly kompletně polepeny (2D, 3D) zvířecími motivy, takže cestující měli dojem, že se nacházejí někde v džungli. Bylo to vítané rozptýlení při čekání na tramvaj, kampaň byla velmi příznivě ohodnocena odbornými médii i širokou veřejností a v srpnu 2007 se návštěvnost zoo vyhoupla přes hranici 200 tis. návštěvníků (215 515), což je rovněž měsíční rekord.
 
Na podzim 2007 zahájila zoo výraznou kampaň se sloganem „MADE IN NATURE“, kdy z bílého pozadí vystupují fotografické portréty zajímavých zvířat. Jedná se o působivé fotografické detaily – očí (lemur kata, outloň jávský, ovíječ pruhovaný), ptačího zobáku (tučňák Humboldtův, kasuár přilbový, perlička supí, ara velký) či hlavy (marabu africký, trnorep zdobený). Slogan a visačka s logem Zoo Praha znamená, že co je vyrobeno přírodou, je dokonalé samo o sobě a nepotřebuje žádných dalších komentářů. Ve stejném duchu je vytvořen i filmový spot. Je založen na minimálním ději a střihu, nic se vlastně neděje, zvíře se chová přirozeně, v celé své kráse. Samo sebe vlastně „prodává“ nejlépe.
 
Rovněž předvánoční inzertní kampaň „ADOPTUJTE ZVÍŘE“ byla úspěšná – zaměřili jsme ji na propagování adopce zvířat, která neměla dosud žádného sponzora. Setkalo se to s velkým úspěchem: přihlásilo se celkem 211 subjektů, kteří přispěli na chov neprávem opomíjených druhů celkovou částkou 271 341,- Kč! V inzerátu bylo uvedeno, že 149 druhů nemá dosud svého adoptivního rodiče. Díky této kampani 85 z nich svého rodiče našlo, zbývá už tedy jen 64 „sirotků“. V inzerátech z dílny Zoo Praha (foto Tereza Mrhálková, grafika Vladimír Veselý) se střídaly motivy např. cibetkovité šelmy ovíječe skvrnitého (9 sponzorů, 11 300 Kč) či ještěra trnorepa zdobeného (7 sponzorů, 7000 Kč), své příznivce však našla i poloopice komba Garnettova (12 sponzorů, 22 200 Kč), ještěr gekon páskovaný (10 sponzorů, 10 000 Kč), papoušek lori černý (7 sponzorů, 9350 Kč) a další. Kampaň byla realizována v rámci mediálního partnerství s vydavatelstvím MAFRA - na stránkách deníků MF Dnes a Metropolitní expres.
 
Ve spolupráci s Botanickou zahradou a Trojským zámkem jsme realizovali projekt nazvaný Trojská karta 2007 a reklamní kampaň na podporu tohoto projektu v období od dubna do září 2007 (billboardy, citylighty, letáky, webové stránky).