Zoo Praha

E-vstupenka
Menu

Výsledky veřejného výzkumu v Zoo Praha

04. 04. 2007


Od února 2006 do ledna 2007 proběhl v pražské zoo návštěvnický výzkum

Hlavním cílem tohoto šetření, realizovaného společností IBRS metodou osobního dotazování u východu ze zoo, bylo zjistit profil návštěvníka a způsob jeho dopravy do zoo, dále parametry týkající se spokojenosti návštěvníků, četnosti návštěv, délky jedné návštěvy a oblíbenosti jednotlivých pavilonů a expozic zoo, působení a hodnocení reklamy.

 

Dotazování proběhlo v 6 vlnách v různých ročních obdobích, celkově bylo osloveno 5.760 respondentů.

V této tiskové zprávě uvádíme jen základní přehled zajímavých výsledků, podrobnější materiál naleznete v rubrice EXKLUZIVNĚ.

 

  1. struktura návštěvníků a způsob dopravy:

-         z celkového počtu je 89% Čechů a 11% cizinců

-         více naž polovina návštěvníků je z Prahy, 1/5 pak ze středočeského kraje, nejčastěji Praha-západ, Kladno, Mělník

-         nižší podíl Pražanů je o letních prázdninách, kdy do zoo jezdí častěji zahraniční i tuzemští turisté

-         ze zahraničních turistů jich je nejvíce z Německa, Ruska a zemí bývalého Sovětského svazu

-         automobilem se dopravuje do zoo 57%, MHD 34%, pěšky ze Stromovky 3%, pěšky z Bohnic další 3%, parníkem 2%, turistickým autobusem 2% a na kole 1% respondentů

 

  1. Důvody návštěvy zoo

-         celkově uvádí respondnenti spontánně jako důvod návštěvy zvířata (27%), děti (25%), výlet (17%); na rande chodí do zoo 2% respondentů

-         z hlediska důležitosti důvodů jsou na prvním místě hezké počasí a děti, nejméně důležité jsou akce pořádané v zoo

 

  1. Četnost návštěv, délka návštěvy

-         průměrně navštíví respondnenti Zoo Praha 1,8x ročně, vyšší četnost je u návštěvníků, kteří byli v zoo na podzim a v zimě

-         návštěvníci tráví v zoo v průměru 3,7 hodiny

-         nejvíce času věnovali návštěvníci pavilonu Indonéská džungle a pavilonu goril, tato dvě místa zároveň považují za nejatraktivnější z celé zoo; za nejméně zajímavé považují respondenti ptačí expozice

 

  1. Spokojenost návštěvníků, co postrádají

-         ve všech sledovaných obdobích byla vysoká míra spokojenosti

-         nejvíce byli respondnenti spokojeni s péčí o zvířata a areál zoo

-         kritickým parametrem spokojenosti byla cena vstupného

-         nižší míra spokojenosti je také s gastronomickými službami a akcemi pořádanými v Zoo Praha

-         1/3 dotázaných uvedla, že jim v zoo něco chybí – nejčastěji konkrétní druhy zvířat – nejvíce krokodýli (6%), nosorožci (3%), hnědí medvědi (2%), šimpanzi (2%)

-         k nejčastějším návrhům na zlepšení patří větší výběhy a lepší gastronomické služby, v zimním období se objevily často návrhy na vylepšení pavilonu slonů

 

  1. Znalost a hodnocení reklamy na Zoo Praha

-         reklamu na pražskou zoo zaznamenalo 3/5 respondentů, nejvíce je oslovil motiv s gorilím mládětem Mojou (35%)

-         k návštěvě zoo reklama motivovala třetinu těch, kteří zaznamenal nějakou reklamu na zoo

-         téměř všichni respondnenti hodnotili reklamu jako atraktivní a srozumitelnou

 

 

 

 

 





V latině je kapybara „vodním prasetem“. Foto Petr Hamerník, Zoo Praha

V Zoo Praha včera přišla na svět mláďata jednoho z nejatraktivnějších druhů zvířat současnosti – kapybary. Největší hlodavec planety si v posledních letech získal mimořádnou popularitu zejména na sociálních sítích. Hned...

Mládě zoborožce běloocasého ve voliéře mezi Pavilonem tučňáků a Darwinovým kráterem. Tento druh je jedním z jedenácti endemických zoborožců z Filipín. V Evropě jej chová pouhých šest zoo. Foto Petr Hamerník, Zoo Praha

V Zoo Praha lze vidět dvě mláďata zoborožce běloocasého. Jde o první odchov tohoto filipínského endemita v českých zoologických zahradách a především první evropský odchov tohoto druhu ve druhé generaci. To dává příslib pro...




 


Nyní používáte mobilní verzi webových stránek www.zoopraha.cz. Pokud chcete zobrazit plnou verzi, klikněte zde.

Sociální sítě

facebook
youtube
instagram
TripAdvisor